إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كسر رخام و كسر قزاز و مقبرة ملكة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كسر رخام و كسر قزاز و مقبرة ملكة

عرض على موضوع فى احدى المنتديات عن وجود مكان اثرى وسوف اعرض عليكم نص الموضوع والفيديو الخاص بالموضوع وارجو منكم افادتى هل المكان اثرى ام لا وهذا هو نص كتابة صاحب الموضوع بالترتيب

انا اثناء حفرى فى المكان وجدت احجار مرصوصة ومبنية كانها حتة واحدة قمت بتفيككها بعد كدة لقيت حجارة مرصوصة مسواية عاملة زى السطح بس بينها وبين الحجارة الفوق منها طبقة رمل ناعم عامل زى الاسمنت وفيه ريحة شياط او كمكمة السطح دة او اللى كنت فاكرو سطح صلب جدا عبار عن احجار مرصوصة جنب بعض ومعرفش ملصوقة ببعض والا اية مع العلم واضحة جدة ان الحجارة مش حتة واحة ومش شبه بعض خت اربع اشهر علبان مكسرتها والعمق بتاعها حوالى متر الاحجار دى احجار جرانيت المهم تحت الحجارة دى لقيت حجات متكسرة مش عرف كسر رخام اوفية كسر قزاز وعلى فكرة جرحنى وفية حجات بتلمع صغيرة جدا زى الفوسفور المهم دى طبقة عبارة عن عشرة سنتى اكتشفت بعد كدة طبقة حجارة تانى بس دى نازلة بميلان ناحية الغرب بس لسة مكملتهاش فارجوكم اكمل والا اخرة العذاب دة على فشوش ارجو المشورة من اصحاب الخبرة انا عرفت المكان دة عن طريق الشيخ وجبت واحد شيخ تانى عشان اكدلى نفس الكلام وفيهم واحد جاب شخصين معاه ومعاهم جهاز قبل مبدا حفر واكدلى وقالى هتلاقى بلكات صخرية وفعلا زى مقال حصل بس كانو عايزين ممدش يدى على حاجة وهم يقومو بكل حاجة وخصوصا بعد مطلب منى الشيخ انى انام مع واحدة هو هيجيبها فوق المكان رفضت وقلتلو هاجل الموضوع تابعت مع الشيخ التانى وقالى هتلاقى على الصخرة المايلة اللى انا وقفت عندها كتابة بس التكسير صعب جدا عشان شغال لوحدى فانا لو سمحتو عايز التفسير العلمى للموضوع دة عشان كلام المشايخ بيودى فى داهية بس بالامانة كل اللى قالولى عليه طلع صح المكان اسوان شرق النيل

يا جماعة انا وصلت حاليا تلاتة متر وعلى كلام الشيخ دى مقبرة ملكة وقالى الحفر هيكون من تلاتة متر ونص الى اربعة متر والجهاز اللى كشف اكد انه هيكون فيه بلكات صخرية على حسب كلام الراجل بتاع الحهاز وقالى انه هتالقى ثلاث سدات من الجرانيت كل واحدة تقارب متر وفعلا لما حفرت قبلتنى الصخور وانا كسرت سدة وكسرت التانية وكان بين السدة الاولة والتانية رملة ناعمة جدا وشكلها عامل زى الاسمنت وبين السدة التانية والتالتة لقيت حاجة زى كسر الزلت او كسر الجرانيت كسر حاة وصغيرة وفيها حجات بتلمع زى فتافيت القزاز المهم ولغاية اول السدة التالتة 3.20 متر كل الحجارة دى متغطية من فوق بطبقة حوالى 40سم بمادة سودة كانت مشققة من فوق وناشفة ومن تحت طرية عاملة زى الرصاص بس طرية شوية بس انا مكملتش السدة التانية للاخر عشان دى مرضياش تكسر معاى دى العمق بتاعها متر انا بقالى بكسر فيها اربع شهور صعبة فوق التخيل وبعدن انا شغال لوحدى والسدة التالتة ظهرتلى المكان دة مطلع فى ارض جبلية ارض جبلية تبعد عن النيل حوالى كيلو متر او ازيد شوية شرق النيل فى اسوان فارجو يا جماعة انا عايز حد يكون عندو امكانيات ويكمل المكان وانا مستعد لكافة الضمانات ارجو الرد على بسرعة ارجوكم

الشيخ الاول البتقول عليه سفلى هو فعلا سفلى وانا سبتو عشان طلباته دة كان جاب معاه جماعة معاهم جهاز ولاب توب ووقفو على المكان دة قبل مبدا حفر وقالولى فيه بلكات صخرية هتقابل اللى هيشتغل بس مش هم اللى حددو المسافة وهما اتكلمو على اساس النزول هيكون من مكان تانى مش فوق المكان مباشرة عشان يتفادو الصخور وقالولى هم معاهم شغل قربو يخلصوه وهيشتغلو عندى علطول ومش هيكلفونى اى حاجة المهم بعد ممشيو لقيت الشيخ بيفاجئنى وبيقولى على حكاية الست الهايجبها دى وقالى دى عندها خدمة سفلى ولازم تنام معاها عشان المكان عندك تقيل ومفيش حل للرصد اللى عندك غير كدة انا بصراحة غير رفضى للموضوع ابتديت اخاف منه بعديها بيوم اتصلت بيه قلتلو اهلى جاين يقعدو معاية واجلت شوية وبعدين فيه واحد ادانى رقم تليفون شيخ بيقولى عليه روحانى اتصلت بيه ووقفتلو على المكان نفس الكلام اللى قالو الشيخ الاول اكدو وشجعنى اشتغل لوحدى واسيب الراجل السفلى المهم انا اتكلت على ربنا واشتغلت لغاية دلوقتى كل حاجة قابلتنى هو نفسه اللى قالو علية لكن الطبقة الاولانية من الحجارة ى كانت عاشق ومعشوق دى فككتها بالعتلة المشكلة فى السدة التانية انا كسرت نصها بالعافية دى صعبة جدا انا فعلا مستخدم هلتى بس مش نافع وانا مليش خبرة فى تكسير الحجارة دى عايزة ديناميت وعلى فكرة مش كلها حجر واحد بس ملصوق بعض بمادة غريبة

هو بالفعل نام مع البنت وبيقولى السفلى ربط المكان بة ومحدش يعرف يخلص المكان الا السفلى ده واى حد بيشتغل فى المكان بتحصل له مشاكل

انا واصل 9 متر ووصلت الحمد لله لدلايل مهمة وواصل لارج ناحية الغرب وقبل منه بحوالى مترين فيه دخلة برضو ناحية الغرب عبارة عن حجرين كبار بس الشيخ قالى مهلك المهم الارج كان داخل فيه حجر بميلان ناحية الغرب وناحية الشرق عامل زى الهرم او القبة انا كسرته وكان حجر عبارة اقل من متر لقية تحت منه حجر بيضاوى من فوق كسرته عبارة عن 70 سم جنب الحجر فيه سواد عامل زى سواد الحلة

هذا هو رابط الفيديو لتحميلة حمل من احد الروابط

الفيديوهات.rar
    http://www.gulfup.com/?L8TV0r
    الفيديوهات.rar - SlingFile - Free File Hosting & Online Storage

ارجو من الخبراء الرد فى اسرع وقت وجزاكم الله خيرا

أخي الواضح من الوصف الي حكيتو أنك في مكان مهم جدا
    ان شاء الله يمر بموضوعك أخونا النحال فهو القادر على افادتك
    في كل ما يتعلق بالفرعوني
    بالتوفيق
    العلم من الله
    نحن لا ندعي المعرفة
    بل على الأرض نلتقي
    لا خير في امرىء كتم علم
    احفظ ما شئت من الدنيا لكن لا تحفظ علما
    شء ما شئت فلن تنال غير الذي قدر لك
    و أطلب المنايا و لا تكن كالذي يقف بالهواء
    و أحلم ما استطعت و ما كتب لك فأنت آخذه

قصة عشقي للإشارات قصة طويلة ، الابداع ليس غايتي و لكن الكمال نصب عيني ...

اين الرد من الخبراء 38 شخص شاهدوا الموضوع ولم يفيدنى اى شخص بشئ

اين الخبراءءءءءءءءءءءءءء 53 مشاهدة ولم يرد على اى شخص اين المساعدة اين الاخ عبده النحال

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

مرحبنا بك اخى الفاضل بين اخوانك فى قدماء

ان شاء الله تفيد وتستفيد

بالنسبة لهذا الموضوع بعد مشاهدة الفديوهات لا استطيع الا ان اقول

لا حول ولا قوة الا بالله وحسبنا الله ونعم الوكيل فى كل نصاب ودجال ومنافق

نسال الله ان ياخذهم اخذ عزيز مقتدر.

يا اخى الكريم كل ماشاهدت ما هو الا مجرد طبقات صخرية طبيعية من الجرانيت ولا علاقة لها بالاثار

كل هذا كذب ونصب وشعوذه حسبنا الله ونعم الوكيل فى امثال هؤلاء المرضى.........

اخى الفاضل ايقظ صاحبك من نومه واخبره ان يردم مكانه وربنا يعوض عليه فى وقتة ومجهوده الذى ذهب سدى.

سلام.

يعمل...
          X