إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

وجدت عجنه لها قشره صفراء

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• وجدت عجنه لها قشره صفراء

السلام عليكم اخوانى
    العجنه ال انا شغال فيها عجنه صلبه بعض الشىء وانا على عمق 28 متر وجدت قطع ممتزجه مع العجنه لونها اصفر تكون حوالى 1سم وهى قشره لكن صلبه جداا لدرجه انى لا استطيع ان افصلها عن العنجه فتخرج معها ولا اعرف ماهى هل من مجيب

28 متر !!!!
    طيب ممكن تشرح الطبقات كلها والمكان في اي محافظة ؟ وعلي اي اساس وصلتوا للعمق دا
    هل العجنه اللي وصلت ليها بيضاوية "عاملة كرش يعني " ولا مسطحة وهل العجنه دي في وسط رمل !!
    في انتظار ردك

العجنه صلبه بكسر فيها بالهلتى العجنه طبيعيه لكن القشره الصفراء دى بكرش 1سم ووصلت للمكان ده على اساس علامات بدات بسده

حاول متكسرش فيها وتنزل من جنبها اكشف جنب القشره دي وامشي معاها من ناحية شمال القبله
        مجاوبتش عليا هل العجنه دي وسط سفوة رمال ؟!
        وياريت شرح للطبقات من فوق لو سمحت
        واخبار الفخاريات هل هيا شقف ولا فيه فخاريات كامله ولا المكان كله عجنات ؟

السلام عليكم
          مفيش فخار او شقف المكان كله عجنات
          والمكان مفهوش رمال نهائى

طيب ايه اللي بيدل علي أثرية المكان ؟!!!!
            ممكن تكون عجنات وصخور طبيعية

طبيعه المكان والاشارات ال وجدتها وبعدين المكان تربه مختلفه يعنى انا مش هنزل 29 متر فى مكان وانا مش متاكد منه وطبيعى مش هشتغل فى مكان طبيعى ده مختلف عن الطبيعه ده مصنع

طيب ممكن شرح للطبقات والعجنات والإشارات اللي قابلتك
                معلش يعني معني انك تنزل للعمق دا اكيد فيه اتجاه او نزله اقرب من دي او ممكن تكون صح وبتوصل لأعماق اكتر من كدا بكتير ولكن شرط يكون حد متخصص وفاهم كويس يكون شغال
                فعشان كدا حاول تشرح بإستفاضة حتي لو محدش قدر يدلك حالياً ان شاء الله د.عماد الدين يدخل قريب ويدلك ويفيدك
                لكن صدقني طول منتا متحفظ في كلامك كدا صعب حد يدلك علي شئ ولو المتخصصين دخلوا ولقيوا الكلام مش بإستفاضة صعب حد يدلك ..!
                المفروض شرح كامل للمكان وطبيعة المكان + صور للإشارات المهمه ولو عينات من العجنات !
                ربنا يوفقك

دعم كلامك اخى بالصور
                  قبل ان تبذل اى مجهود

يعمل...
                  X