إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صخره كبيره لونها يميل الى اللون الاخضر او الزجاج الاخضر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• صخره كبيره لونها يميل الى اللون الاخضر او الزجاج الاخضر

السلام عليكم جميع الاخوه المحترامين فى البدايه احب اشكر الادداره على قبول طلب الانضمام الى اجمل منتدى فى هذا المجال
    هذه اول مشاركه لي فى المنتدى فى موضوع كتير شغلنى . كنت بتمنى اضيف صور للموضوع بس للاسف مو عندى
    انا اخوكم محمد من مصر اسكن فى مكان معروف بانه يحوى كان مكان ذو قيمه عند القدماء
    اولا عن سببالشك فى ان المكان يحوى دفين يرجع عندما كنا نبنى المنزل فى ذلك الوقت وجدنا على بعد 2 متر تقريبا صخره كبيره لا اعرف قياسها لونها يميل الى اللون الاخضر او تشبه الزجاج الاخضر وفى ذلك اليوم لم نستطع ان نكشف ماهذا الشئ الموجود نظرا للجيران وبعد فتره من الزمن 25 سنه الموضوع تجدد مره ثانيه للنقاش فى ما ههو موجود تحت المنزل فللاسف استعنا بدكتور مختص فى هذا المجال وقررنا ان نبحث عن شئ بالمنزل فعندما حفرنا وجدنا طبقات الارض كالاتى:
    1- طبقه طبيعيه عاديه فى حدود 1.5 متر
    2-طبقه رمال صفراء 50 سم
    3-طبقه مثل العجينه تميل للون البنى مثل الصلصال 10 سم
    4- طبقه رمال تميل الى اللون الابيض 30 سم
    5- طبقه عظام صغيره جدا مفروشه 5 سم
    6-طبقه حجاره من الكوارتز ولكن كانت موضوعه بشكل غريب كانها مرصوفه والحجاره كانت كلها مقطوعه بدقه جدا
    7- بعد هذه الطبقه وجدا الرمال بداء لونها يميل الى اللون الاسود
    نزل هذا الدكتور بزجاجه فيها مياه ورش هذه المياه فى الركان الحفر وقال ثوف تظهر شكل قبه مثل قبه المسجد الاقصى
    وبالفعل ظهر فى احد الاجناب هذه القبه فقال سوف تنهار هذه القبه وانهارت من احد الاجناب وقال هذا هو الاتجاه وحين بداءنا بالاتجاه وكان كل فتره من الوقت يطلب من اللى بيحفر ان يخرج منها وحين يخرج ينهار جزء من الرمال وهكذا
    فقال ثوف نكمل فى اليوم التالى ومنذ ذلك الوقت لا نعرف مكان لهذا الدكتور اختفى ولا احد يعرف شئ عنه فقررنا ان نغلق المكان الذى فحرناه وبالفعل اغلقنا الموضوع مع العلم البيت لا يعيش فيه اى حيوانات للتربيه الحيونات كانت تنظر الى موقع معين فى البيت وتجرى فى اتجاه اى حائط وتزج نفسها حتى الموت او تلقى بنفسها من فوق سطح المنزل
    وجاء احد اقاربى ليعيش معنا فى البيت فكان هناك شقه فى الدور الارضى وكان ينام لواحدو كل يوم وفى احد الليالى صحيت الصبح لقيتو سافر على بلدو تانى فلما ذهبت اليه عرفت ماذا حدث اقسم على كتاب الله على كل كلمه هيحكيها
    قال اوشكت ان اذهب فى النوم واذا بثلاثه اشخاص شكلهم غريب جداا ظهرو امام عينيه ومعهم ثعبان صغير يمشى معهم وكان بينهم شخص واضح انو عمرو كبيرررررررر جدا يرتدو ملابس غريبه جدا من الخيش وتكلم معه كبيرهم وقاله له تعالا معى حتى اوريك مافى باطن الارض ... فطبعا هو مردش ولا قدر يتكلم خاااااااااالص بيقولى فجاه لقيت نفسي فى مكان تحت الارض يحتوى على غرفتين وبداء ان يشرح كل ما راه فى هذه الغرف والمكان الذى يمكن الدخول من خلاله اليهم والمسافه المطلوبه
    وطبعا قريبى ده شعرو كلو بقى ابيض نظرا لما شاهد ههههههههههههههههههههههههههههههههههه رغم سنو الصغير
    فافيدونى اعمل ايه يا اخوااااااااااااااااااااانى
    اسف على الاطاله فى الحديث بس حبيت اوضح الصوره مظبوط

عجيب امر موضوعك
    لست من مصر و ليست خبير في الحضارة المصرية
    تقبل مروري و انتظر مرور من يفيدك

اللهم ارزقك الحلال الطيب

مروركم عطر يا اخوانى
        مفيش اى نصيحه ولا اى حااجه اقدر اعملها عشان اتاكد ان فى حاجه
        مع العلم انو عند استخدام الاسياخ تنفرج الاسياخ حتى تلامس اكتافى فى مواقع كتير فى المنزل
        بس انا عاوز اتاكد قبل البدء فى اى حاجه ياريت مساعده من المختصين ازاى اقدر اتاكد انو فى حاجه فى المنزل ؟

حرام بعثرة القبور

وكمان خطر مميت

لمن يفتح مقبرة تصيبك غضب او لعنة او ممكن تموت والله بجد نصيحة خليك في حالك

واذا كنت هاوي خليك صطحي في البحث يعني اخرك متر عمق وربنا يرزقك

صحراوي او اراضي بور

اخي الفاضل انا عندي منزل في قريه بالجبل الغربي وانا جبت شيوخ كتير افادوو ان في مقبره ملكيه وحفرت ونزلت لحد 3 متر وجت حجر كبير يزن حوالي 80 كيلو وعلى شكل زي الاسد بس بطؤيقه بدائيه يعني تقريبا الطبيعه اكلت 40 في الميه من ملامحه المهم كملت لتحت 5 متر ولقيت حجاره صغيره زي الخريطه كدا وملعبكه في بعطها وكمان زلطه كبيره على شكل ديك وحجر مرسوم عليه ملكه لاكن مابيظهرش غير بكاميرا الموبيل المهم نزلت لحد 6 متر ووصلت لطبقه زي الفحم لاكن كان فيه ميه من الجناب نازله من عمق 3 متر وفي الاخر الجران اللي امامي عرفوو وعملو مشكله وحكايه واضريت اردم الحفره وبعد 5 شهور جبت شيخ وقالى في تاني في غرفه في الداخل واشتغلت من غير الجيران ما يعرفو ونزلت لحد متر ونص وبدات العجنه وفي الاول سهله وبعد متر من العجنه بدات صعبه جدا وكسرتها وعمقها 40 سنتي وبعد كدا طبقه رمل ناعمه اسود او رمادي غامك بعمق 40 سنتي وبعدين طبقه ناشفه جدا 40 سنتي ووبعدين طبقه رمل ناعمه جداا 40 سنتي وبعدين طبقه ناشفه 40 وطبقه طريه ملبنه زي الصلصال لونها بني غامك ودي لسه شغال فيه مع العلم الميه بتنزل برضو من الجناب ومخليه الطبقات لينه ممكن الافاده

يعمل...
            X