إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كريستالة غريبة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كريستالة غريبة

بسم الله الرحمن الرحيم

و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين و خاتم النبيين و سيد ولد ادم الي يوم الدين سيدنا محمد صاحب الكتاب الابقي و القلب الاتقي و الثوب الانقي خير من هلل و لبي و سبح بأسم ربه الاعلي و علي اله و صحبه و سلم تسليما كثيرا ...

اولا انا بعتذر عن عدم توافر صور لظروف خارجة عن ارادتي و ارجو تفهم الموقف

الموضوع ان في ناس اعرفهم من محافظة الغربية في مصر جابوا ساحر لعنة الله عليه علشان يكشف علي البيت عندهم و قالهم في خير تحت ( علي حسب تعبيره ) و بالفعل حفروا لحد 8 متر و لقوا الطبقات المتعارف عليها و هيا الطمي الاسود و الرمل الابيض و التربة الحمراء و كسر فخار و شقف و تبر ابيض و هما حاليا علي بعد 8 متر فوق طبقة طمي سميكة جدا زي الصلصال بس خايفين يكملوا عشان الساحر نصب عليهم و مشي , المشكلة انهم وجدوا شئ زي الكريستال بالظبط و لكن للاسف هو مش متوفر دلوقتي لان الساحر سرقه و هرب بس هما وصفهولي و هحاول اوصفه لعل و عسي الخبراء في المنتدي يعرفوا يوضحولي ماهيته

قطعة مستطيلة من الكريستال بحجم اصبعين الوسطي و السبابة تماما مرسوم عليها الشكل ده( 111 ** 111 )
    #

تقريبا كده انا حاولت اقربها هيا رقم 111 و بعدها نجمتين وبعدين رقم 111 تاني و تحتهم في المنتصف تماما علامة حلق شباك , الكريستالة دي وجدت علي عمق 7 امتار و كمان وجد معها 4 اعواد بخور قديم جدا و شكله غريب !!

انا اسف علي عدم توفر صور للمرة التانية ولله الموضوع خارج عن ارادتي بس فعلا محتاج مساعدة سريعا , و شكرا مقدما

كريستالة غريبة علي شكل مستطيل تحت الارض ( ارجو الاهتمام )

بسم الله الرحمن الرحيم

و الصلاة و السلام علي اشرف المرسلين و خاتم النبيين و سيد ولد ادم الي يوم الدين سيدنا محمد صاحب الكتاب الابقي و القلب الاتقي و الثوب الانقي خير من هلل و لبي و سبح بأسم ربه الاعلي و علي اله و صحبه و سلم تسليما كثيرا ...

الموضوع ان في ناس اعرفهم من محافظة الغربية في مصر جابوا ساحر لعنة الله عليه علشان يكشف علي البيت عندهم و قالهم في خير تحت ( علي حسب تعبيره ) و بالفعل حفروا لحد 8 متر و لقوا الطبقات المتعارف عليها و هيا الطمي الاسود و الرمل الابيض و التربة الحمراء و كسر فخار و شقف و تبر ابيض و هما حاليا علي بعد 8 متر فوق طبقة طمي سميكة جدا زي الصلصال بس خايفين يكملوا عشان الساحر نصب عليهم و مشي , المشكلة انهم وجدوا شئ زي الكريستال بالظبط و لكن للاسف هو مش متوفر دلوقتي لان الساحر سرقه و هرب بس هما وصفهولي و هحاول اوصفه لعل و عسي الخبراء في المنتدي يعرفوا يوضحولي ماهيته

قطعة مستطيلة من الكريستال بحجم اصبعين الوسطي و السبابة تماما مرسوم عليها الشكل ده( 111 ** 111 )
    #

تقريبا كده انا حاولت اقربها هيا رقم 111 و بعدها نجمتين وبعدين رقم 111 تاني و تحتهم في المنتصف تماما علامة حلق شباك , الكريستالة دي وجدت علي عمق 7 امتار و كمان وجد معها 4 اعواد بخور قديم جدا و شكله غريب !!

انا اسف علي عدم توفر صور للمرة التانية ولله الموضوع خارج عن ارادتي بس فعلا محتاج مساعدة سريعا , و شكرا مقدما

وصفك هذا يدل على طلسم اخي واعتقد ان وجود البخور يؤكذ ذلك

وهذا مثال لاحد الطلاسم الكفرية فقط اضعه لكي يعرف الاخوة ما هو الطلسم وشكله

تم نقل الموضوع لقسم إستفسارات البحث والتنقيب
        سبحان الله وبحمده
        سبحان الله العظيم

المشاركة الأصلية بواسطة محمد عصام مشاهدة المشاركة
          بسم الله الرحمن الرحيم

#

اهلا وسهلا اخى الكريم

لو كان صور لكان افضل

فبرجاء رسم ما وصفته على ورقه وادراج صورة لها
          سبحان الله وبحمده
          سبحان الله العظيم

المشاركة الأصلية بواسطة اثيناتوس مشاهدة المشاركة
            وصفك هذا يدل على طلسم اخي واعتقد ان وجود البخور يؤكذ ذلك

وهذا مثال لاحد الطلاسم الكفرية فقط اضعه لكي يعرف الاخوة ما هو الطلسم وشكله

اعوذ بالله !!

هو تقريبا نفس الشكل اللي حضرتك الحقته بمشاركتك و لكن مع اختلاف بسيط و هو ان النجمتين في الوسط بدلا عن حلق الشباك و الحلق اسفلهم تماما ..

طب الطلسم ده حله ايه و ازاي افكه و هل في خطر علي الناس اللي هتكمل شغل ان شاء الله او في اي عواقب متوقعة علي هذا الاساس ؟!!

الطلسم هو ختم يستخدمه السحرة والمعشوذين لتوكيل الخدام من الجن وهذا شرك وكفر والعياذ بالله

انصحك تجيب ماء وتقرأ عليه ايات الرقية ورشه في المنطقة .

المشاركة الأصلية بواسطة طلحه المصرى مشاهدة المشاركة
                اهلا وسهلا اخى الكريم

لو كان صور لكان افضل

فبرجاء رسم ما وصفته على ورقه وادراج صورة لها

اهلا و سهلا يا استاذي الفاضل , شكرا علي الاهتمام يا استاذ طلحة ..

هو تقريبا نفس الشكل ده في اللينك المرفق في الرد , لكن مع اختلاف بسيط جدا و هو ان نجمتين داوود متجاورين في المنتصف بدل حلق الشباك و الحلق اسفلهم تماما في المنتصف , و لكن للامانة معرفش اذا كان وجد الحروف المبينة في الرسم الـ(م هاء ) لاني لم ارها بنفسي و لكن علي الوصف لم تذكر لي !!

المشاركة الأصلية بواسطة اثيناتوس مشاهدة المشاركة
                  الطلسم هو ختم يستخدمه السحرة والمعشوذين لتوكيل الخدام من الجن وهذا شرك وكفر والعياذ بالله

انصحك تجيب ماء وتقرأ عليه ايات الرقية ورشه في المنطقة .

جزاك الله خيرا

الموضوع كله عبارة عن ( نصب ودجل ) من قبل الشيوخ الدجالين بتوع الكشف

ولمزيد من التوضيح نظراً لقلة خبرة الاخ السائل

فالحجر الذى تتكلم عنه (او الكرستالة) ليست بشئ أثرى وليس لها علاقة بقدماء المصريين من قريب ولا من بعيد.

وغالب الظن ان الدجال قد استغل عدم درايتكم واوهمكم ان هذا الحجر المقصوص والذى عليه نقوش هو شئ (أثرى)
                    والحركه دى بيعملوها كتير الشيوخ النصابين بأن يقوم (بدس) قطعة فالصو او قطع اصلية (رفايع) او احجار كريمه ونصف كريمه خام
                    لإيهام الباحثين انها أشياء أثرية

ويقوم بحبك القصة بعمل فيلم هندى من انه عايز يشترى تلك الاشياء ....الخ

فكل الامور دى نصب فى نصب

ومراراً حذرنا من التعامل مع شيوخ الكشف وتصديقهم .

دمت بكل خير
                    سبحان الله وبحمده
                    سبحان الله العظيم

المشاركة الأصلية بواسطة طلحه المصرى مشاهدة المشاركة
                      الموضوع كله عبارة عن ( نصب ودجل ) من قبل الشيوخ الدجالين بتوع الكشف

ولمزيد من التوضيح نظراً لقلة خبرة الاخ السائل

فالحجر الذى تتكلم عنه (او الكرستالة) ليست بشئ أثرى وليس لها علاقة بقدماء المصريين من قريب ولا من بعيد.

وغالب الظن ان الدجال قد استغل عدم درايتكم واوهمكم ان هذا الحجر المقصوص والذى عليه نقوش هو شئ (أثرى)
                      والحركه دى بيعملوها كتير الشيوخ النصابين بأن يقوم (بدس) قطعة فالصو او قطع اصلية (رفايع) او احجار كريمه ونصف كريمه خام
                      لإيهام الباحثين انها أشياء أثرية

ويقوم بحبك القصة بعمل فيلم هندى من انه عايز يشترى تلك الاشياء ....الخ

فكل الامور دى نصب فى نصب

ومراراً حذرنا من التعامل مع شيوخ الكشف وتصديقهم .

دمت بكل خير
                      احترامي و تقديري ..

انا شخصيا كنت غير مقتنع بالموضوع من الاساس بالموضوع ده

و اعوذ بالله ان اكون من المصدقين بأعمال السحر و الدجل انا فقط تدخلت في الموضوع في مرحلة متأخرة و ليس لي صلة بالساحر من قريب او بعيد ابدا

منكم نستفيد يا سيد طلحة و اشكرك علي الاهتمام زادك الله من فضله

المشاركة الأصلية بواسطة محمد عصام مشاهدة المشاركة
                        احترامي و تقديري ..

انا شخصيا كنت غير مقتنع بالموضوع من الاساس بالموضوع ده

و اعوذ بالله ان اكون من المصدقين بأعمال السحر و الدجل انا فقط تدخلت في الموضوع في مرحلة متأخرة و ليس لي صلة بالساحر من قريب او بعيد ابدا

منكم نستفيد يا سيد طلحة و اشكرك علي الاهتمام زادك الله من فضله
                        تحت امرك اخى الكريم
                        بارك الله فيك
                        ومرحبا بك فى كل وقت
                        سبحان الله وبحمده
                        سبحان الله العظيم

احسنت أخى طلحه كلامك مظبوط هزة القصص شغاله ومستمرة ويتفنن الدجالين بحبكها على البسطاء بصورة يومية وشاملة على طول مصر وعرضها

يعمل...
                          X