إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل تعرفون اي خبر عن هذه المجموعة للكشف عن الأثار

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

الاخوة الافاضل

الموضوع نصب في نصب وعن تجربة فلي اصدقاء مقربون في مصر دفعوا 30 الف جنية لاحدي الشركات وجاءوا وصورو واعطوه الرسومات ورغم نصيحني لهم من البداية
    والرسومات اقرب ما يكون رسومات جوجل وعلمي بالمكان هم من كشف اللعبة لوجود مقام لاحد العارفين بالله علي بعد 30 متر والرسومات حسب ما نقشت الشركة تقول انه علي بعد
    150 متر وطبعا قالوا له يوجد انوع من الحجارة بالمكان لاكن ليست دليل انها أثار وطبعا البقية في حياتكم ع الفلوس

اما لموضوع الاخ ابجد هوز فادعوكم لمشاهدة هذه التكنولوجيا علي هذا الفيلم الذي يظهر مدن فرعونية كاملة غير مكتشفة بشرق الدلتا والمنيا ومنطقة الاهرامات علي الرابط التالي:-

YouTube - ‪Egypt the lost city‬‏

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

المشاركة الأصلية بواسطة هادى المصرى مشاهدة المشاركة
      السلام عليكم
      اسمحو لى ان اشارك معكم فى هذا الموضوع بتجربه شخصيه وهى عن الكشف عن طريق القمر الصناعى الموضوع حقيقى وليس خيال وانا قمت باستخدام هذه التقنيه عن نفسى ولكن المشكله فيها ان السماسره فى هذا الموضوع نصابين ومنهم شخص اعرفه علم اليقين وان كان يا ابو فيصل صديقك فى السعوديه ابلغك باسمه وهو لواء شرطه سابق واسمه حسين فهذا نصاب ونصاب ونصاب ومطرود من التصوير فى مصر لان هذا الشخص يقوم بفبركة كتلوج على حساب كتلوج
      ثانى شىء السعر ال انت ذكرتو ليس تكلفة التصوير فتكلفة التصوير فى مصر هى ما بين 30 الف الى 35 الف وده من المتخصص بالتصوير
      ثالث شىء ال بيجى عندك ليس معه اجهزه لن ياتى عندك الا بجهاز gps
      لتحديد احداثيات المكان وياتى تقرير عن المكان بعد مدة اربع ايام اذا كان فيه خير يقوم بتصوير ثانى على حسابو هو ويحدد بالظبط ماذا وجد فى مكانك ويقوم بالشراء
      واحب اعرفك على شىء وانا على علم يقين به اذا كان عند دلائل على ان مكان به دفن فانهم يقومو بالتصوير على نفقتهم هم بدون تغريمك جنيه واحد
      واحب اقول فى النهايه اذا لم تكن متاكد من الشخص ال انت بتتاعمل معاه وهتدفع ليه فلوس فبلاش تجاذف

أخي هادي...
      إن ما ذكرته يثير اللعاب...
      فأرجو أن يتسع صدرك...
      عندي قطعتين ارض شرق النيل والحمد لله اكيد فيهم إن شاء الله وبالدلائل فإن كان هناك تصوير كما تقول ويشترون الارض بعد التأكد من التصوير فأنا ممتن لك في مساعدتي على ذلك وإن لم يثبت التصوير شيء فسوف أدفع لك المبلغ 30 ألف كما ذكرت...
      وش رأيك...

دمت بخير وصحة

سبحان الله وبحمده .... سبحان الله العظيم

السلام عليكم
        اخى العزيز ابو فاطمه ارجو ان تعلم ان مقبرة سيتى الاول اكتشفت سنة 1817 وفى ذلك اظن اجابه عن سؤالك
        اما ان كنت بتتكلم عن سرداب سيتى الاول فده شىء اخر لانى مظنش ان فيه بعثة تحفر 174 متر فى جبل من غير ما يكون فيه دليل
        كمان حاجه مش غريبه ان كل الاكتشافات فى عصر ذاهى حواس كلها مقابر منهوبه ولو صادف تابوت حجرى بيبقى مفهوش مومياء هههههههههههههههههه
        دليل على انها اتسرقت قريب وما هى الا دعايه وبرجوباندا للخبر حتى يصبح حقيقه
        وعن نفسى انا مقتنع بالتصوير كفكر شخصى خاص بى لما رئيته وما عرفته عنه ومش بفرض رئى على احد وكما انا مؤيد ليه هناك اخوه رافضين ليه واختلاف الرىء لا يفسد للود قضيه
        احنا هنا فى النتدى بنقول رئيا وخبرتنا عشان الكل يستفاد منها

وانا اتفق معك ولكن وفقا لما اري مع احترامي لشخصك الكريم فانا اري انه حقيقه ولكن لا يؤكد وجود قطع اثريه مجرد تاكيد وجود فرغات فقط ويحتاج الي تحليل اخري مما يزيد التكلفه الي ثلاثة

اضعاف ولكا ما تشاء ولنا ما نشاء

لك تحياتي ودمت في خيرا

المشاركة الأصلية بواسطة مصري مشاهدة المشاركة

أخي هادي...
          إن ما ذكرته يثير اللعاب...
          فأرجو أن يتسع صدرك...
          عندي قطعتين ارض شرق النيل والحمد لله اكيد فيهم إن شاء الله وبالدلائل فإن كان هناك تصوير كما تقول ويشترون الارض بعد التأكد من التصوير فأنا ممتن لك في مساعدتي على ذلك وإن لم يثبت التصوير شيء فسوف أدفع لك المبلغ 30 ألف كما ذكرت...
          وش رأيك...

دمت بخير وصحة
          السلام عليكم
          اخى العزيز مصرى اتمنى من الله ان يرزقنا جميعا وعن التصوير فارجو منك ان تذكر لى الدلائل وانا ساعرض الموضوع بالنيابه عنك وان كان فيه خير سيتم التصوير بدون ان تدفع مليم لا من قبل ولا من بعد التصوير ان شاء الله
          وللعلم انا ان كنت جازفت وصورت قبل كده بفلوس فانا ال باعملو دلوقتى انى ادور على اماكن بدلائل والشركه بتقوم بالتصوير على نفقتها الخاصه
          وفيه اماكن كتير بتبقى مش محتاجه اصلا تصوير يكفينا فخرا اننا فى هذا المنتدى مع اخوتنا وخبراء المنتدى والدكتور عماد

المشاركة الأصلية بواسطة ابوفاطمه مشاهدة المشاركة

وانا اتفق معك ولكن وفقا لما اري مع احترامي لشخصك الكريم فانا اري انه حقيقه ولكن لا يؤكد وجود قطع اثريه مجرد تاكيد وجود فرغات فقط ويحتاج الي تحليل اخري مما يزيد التكلفه الي ثلاثة

اضعاف ولكا ما تشاء ولنا ما نشاء

لك تحياتي ودمت في خيرا
            السلام عليكم
            اخى العزيز ابو فاطمه انا معك فى كلامك ان التكلفه اضعاف ذلك ولكن المبلغ المدفع 30 او 35 على حسب الشخص ال هتتعامل معاه ما هى الا التصوير المبدئى للمكان اذا كان نتيجة التصوير ايجابيه باى صوره وجود معادن بازبلت جرنيت ذهب او فرغات هندسيه سيتبع ذلك اكثر من تصوير ويمكننا ان نسمى الجزاء الاول انه تقرير عن المكان اما التصوير فما يتبع ذلك اذا كانت النتيجة ايجابيه ولن تدفع فيها جنيه مهما تكلفت

المشاركة الأصلية بواسطة salam مشاهدة المشاركة
              الاخوة الافاضل

الموضوع نصب في نصب وعن تجربة فلي اصدقاء مقربون في مصر دفعوا 30 الف جنية لاحدي الشركات وجاءوا وصورو واعطوه الرسومات ورغم نصيحني لهم من البداية
              والرسومات اقرب ما يكون رسومات جوجل وعلمي بالمكان هم من كشف اللعبة لوجود مقام لاحد العارفين بالله علي بعد 30 متر والرسومات حسب ما نقشت الشركة تقول انه علي بعد
              150 متر وطبعا قالوا له يوجد انوع من الحجارة بالمكان لاكن ليست دليل انها أثار وطبعا البقية في حياتكم ع الفلوس

اما لموضوع الاخ ابجد هوز فادعوكم لمشاهدة هذه التكنولوجيا علي هذا الفيلم الذي يظهر مدن فرعونية كاملة غير مكتشفة بشرق الدلتا والمنيا ومنطقة الاهرامات علي الرابط التالي:-

YouTube - ‪Egypt the lost city‬‏
              السلام عليكم
              اخى العزيز سالم احب استفسر منك على بعض الاشياء هل انت ذهبت الى المكان واتضح لك ان به اثار ام المكان فعلا ليس به شىء والتقرير صحيح واصحابك هم المخطئون فى انهم اقتنعو اكيد بكلام شيخ وجازفو بفلوسهم
              ثانى شىء صور ايه ال ادوها ليهم هم بياخدو تقرير مكون من حدود 35 الى 40 ورقه ورقه واحده منهم فقط هى ال بتشبه صور جوجل بس مش فى وضوح جوجل وبيبقى مكتوب عليها التاريخ وخطوط الطول والعرض للمكان احداثيات المكان بالظبط والسناب اى دى ولكن كما ذكرت فى حديثك وال فهمتو ان ال راح اخد احدثيات المكان اخطاء فممكن هم يرجو للشخص ال صور ليهم ويطالبو بتصوير المكان الصحيح

الاخ هادي المصري
                القصة حقيقية لاشخاص اعرفهم معرفه شخصية واعرف المكان بتفصيله والله علي ما اقول شهيد واكتب لك القصة كاملة
                الغريب اني لما شفت المكان ارض زراعية حبيت اعرف الفنان اللي حدد المكان واحضروه وهو انسان غلبان وهو احد احفاد صاحب المقام وكل طلبه ان يبني لجده مسجد واخبره في الرؤيا بالمكان وعدد الخطوات واتجاهها الي الهدف
                والاغرب انهم جابوا حفار ليلا وحفروا 6.5 ووقفوا علي سقف حتي شوكة الحفار لم تستطع كسره
                عزيزي
                انا لا انكر ان هناك قمر صناعي بتكنلوجيا الردار الارضي امريكي وشوف هذا الرابط والمهندسة الامريكية صاحبة البرنامج ولكن لمسافة 2.5 متر ومقابلاتهم مع حواس
                واستخرجوا دلائل من امكاكن حسب التصوير مدن كاملة شرق النيل وشرق الدلتا مطمورة بالرمال وسبق ان عرضته بالموقع ولك الرابط
                وهي تكنولوجيا امريكية

لكن الموضوع الذي نحن بصدده متعلق بنصب بين بين الشركة مقرها في مدينة نصر وسعرها 35 الف ولان اصدقائي كانوا شطرين اقنعوهم ب 30 الف فقط ايه 30 الف مقابل بلاوي حتيجي بعد البيع
                عملوا زي أغنية اغنية الست ( من كتر شوقي سبقت عمري وشفت بكرة والوقت بدري )

وقالوا لهم ان الشركة المتولية التصوير فرنسية ودعيت لاحضر للمكان مع المندوب من الشركة ومعاه جهاز GPS وبصراحة خفت انه يكون كمين من الاثار علشان يخدوا الموقع لاني لم اقتنع بالفكرة من الاساس
                ومن فترة وجدت احد المواقع يروج لهذه الفكرة وينصح مدير الموقع ضحايا الموقع باستخدام هذه التكنولوجيا الحديثة حيصوروا ويشتروا يا بلاش يعني ( يما القمر ع الباب ) بدل الشيوخ النصابين والاجهزة الكدابة
                وعارض ملف فيه التصوير تقدر تنزله وتشوفه
                تصوير قمر ومش اي قمر ده بدر ليلة تمامه وهم فعلا مجموعة اوراق كتير زي ما انت قلت وحبحث لك علي الموقع واحطه للاصدقاء يقرروا بأنفسهم
                انا لا مع هذا ولا ذاك لكنها نصيحة لوجه الله تعالي ولو حبيت اجيب لك بيانات الشركة كاملة واتصل لك دولي مخصوص بمصر وعلشان خاطرك وخاطر الاصدقاء أجيبه لك من عيوني ما يغلي علي رواد المنتدي المحترمين

ياريت حد يجاوبني علي هذا السؤال :

هل يعقل ان شركة فرنسية تعين وكيل او عميل يفتح شركة ويصور ويشتروا؟؟؟؟
                هل تستطيع ان تسترد فلوسك بعد ان تكتشف عملية النصب
                حتقول ايه للشرطة عندي مكان واتنصب علي قالوا حيصوروا ويشتروا مني الاثار؟؟؟ تعالي يا هيئة لقينا مكان اثري

السلام عليكم
                  اخى العزيز سالم انا حابب اعرف شىء واحد فقط اسم الشخص ال اتعاملو معاه اصدقائك فى مدينة نصر وانا حاسس انو نفس الشخص النصاب ال اسمو حسين ساكن فى عباس العقاد وهو لواء شرطه سابق

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

السلام عليكم
                    اخى العزيز مصرى اتمنى من الله ان يرزقنا جميعا وعن التصوير فارجو منك ان تذكر لى الدلائل وانا ساعرض الموضوع بالنيابه عنك وان كان فيه خير سيتم التصوير بدون ان تدفع مليم لا من قبل ولا من بعد التصوير ان شاء الله
                    وللعلم انا ان كنت جازفت وصورت قبل كده بفلوس فانا ال باعملو دلوقتى انى ادور على اماكن بدلائل والشركه بتقوم بالتصوير على نفقتها الخاصه
                    وفيه اماكن كتير بتبقى مش محتاجه اصلا تصوير يكفينا فخرا اننا فى هذا المنتدى مع اخوتنا وخبراء المنتدى والدكتور عماد

أخي هادي...
                    إن شاء الله خير وهو الرزاق الحميد..
                    أما بالنسبة للدلائل التي قلت لك عليها...
                    في أحد الموقعين اللذين ذكرتهما وبعد الحفر أسفل تلة بسيطة غير مرتفعة كتير ومازال الحفر موجود ولم يتم ردمه تم خروج شقف وعظام والحين الطوب الأحمر ظاهر وتوقفنا بسبب عدم معرفة المدخل من وين وخوف العمال وهروبهم لان المكان صحراء وتبعد عن النيل ما ثمانية الى تسعة كيلو...
                    المكان الثاني أرض مازالت بكر اشتريتها حديثاً ومن اهل المنطقة ان فلان استخرج وتبعد وهي تتوسط المسافة بين الارض التي ذكرتها وبين النيل.... وايضا صحراء بل وتعتبر بداية الصحراء.... والمدينة الأساسية غنية عن التعريف وقريبة من جبل النور... ولا استطيع الافصاح اكثر من ذلك حالياً....

دمت بود... وربك الرزاق
                    ولا أدي إن كان ذلك كافياً الآن

السلام عليكم
                      ممكن اعرف عمق الحفر قد ايه

اتمني من الجميع الاطلاع علي هذا الرابط

Lost city of Ubar - revealed from outer space

وكالة ناسا تكتشف مدينة في عمان عن طريق الاقمار الاصطناعية

اذا النظرية موجودة

طيب كيف نستفيد منها

اشكر الجميع وكل من مر علي الموضوع وشاركنا

بارك الله فيكم جميعا
                        [CENTER] [/CENTER]

السلام عليكم
                          اخى العزيز ابو فيصل انت فتحت الموضوع وتركت الجميع يتكلم فيه وانا اعلم ان عندك الدواء الشافى فى الموضوع
                          وانا كما ذكرت لك انى الحمد لله قمت بالتصوير فعلا قبل ذلك ومعى الجهه الحقيقه التى تقوم بالتصوير
                          كما اتذكر ان فيه موضوع كامل تناقشنا فيه عن التصوير وخطواته وساقوم بادراج خطوات التصوير كامله لكم ان شاء الله

وعليكم السلام ورحمة الله

السلام عليكم
                            ممكن اعرف عمق الحفر قد ايه
                            التقريبي 3 متر

حسين اللاوندى

ده اسم شخص من ال بيصورو بالقمر الصناعى فى مصر ولا يمتنع عن انو ينصب عليك فى 10000 جنيه
                              او انو يضرب ليك كتالوج ويسرق فلوسك كلها وهو ساكن فى مدينة نصر فى شارع عباس العقاد وعندو عشه فى راس البر وشركة شحن اسمها vip هو وكل ال تحت ايدو نصابين

بنسبه يا اخ هادي هل انت متاكد من ذلك الشخص والاسم ويسلام لو في رقم تليفون كمان عشان نسجله مع قائمة النصابين

وشوف موضوع الكشف بدليل عندنا دلائل في اماكن اول زي ما انت عايز لو تبحث عن دلائل حقا والتصوير بدون مقابل يبقي اكيد الناس دي مش نصابين

وان شاء الله الاماكن موجوده مائه في المائه واصحابه اناس محترمين

لك تحياتي

يعمل...
                                X