إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استفسار للدكتور عماد الدين ارجو الاهتمام .

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استفسار للدكتور عماد الدين ارجو الاهتمام .

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا بحفر فى منطقة اثريه شرق النيل حفرت في طبقه ظلطيه 5متر ونص وجدت مثلث حجر حوالى 30*30 في اول طبقه طمى طوله حوالي متر وبعديها طبقه رمله نعمه وبعديها طينه مصمطه حوالي متر ونص ثما اربع طبقات صلبه بين كول طبقه حوالي 40سنطى ثما طبقه رمل يشبه رمل الشاطق ولاكن قبل ان اخرج الرمل جاءت الميه بارتفاع متر ولا تزيد فنزل احد العمال بمجسه فى الرمل وقفت عند 90سنطى وصدت في طبقه صلبه ارجو الافاد من اهل الخبره مازا افعل هل انا صح ام على الطريق الخطء اعمل بجهاز PR800

السلام عليكم بعد اذنك واذن الدكتور عماد .. اسمحلي بالمشاركه رغم معلوماتي الضئيله في عمليات الدفن الفرعوني ..
    اعتقد انك بالاتجاه الصحيح حتى وصولك لللمثلث ولكن بعدها يجب على المثلث توجيهك الى الموقع الصحيح ... وهو ليس ببعيد اربعه متر افقيا بحد اقصى وبعمق نفسه ايضا والله اعلم .. ولكن يبقى الاتجاه ........وطبيعة الدفن وهذه ما تترجمه الرموز الخارجيه ان وجدت... واعتذر منك اخي المحترم للسماح لنفسي بالتطفل و بالدخول الى موضوعك والتعليق عليه.. رغم سؤالك الموجهه تحديدا للدكتور عماد

سيدى الفاضل انا الان فى رمل ناعم ولاكن لا اقدر اوصل وشوف ايه الى تحتيها من الميه مغطياها

كمل شغل وربنا يرزقك , انت فى مكانك وماشى صح والله اعمل بس حذارى من سحب الميه والرمله علشان المكان كله مفروش رمله وسحبها خطا كبير ممكن يؤدى الى تهييير فى المكان , كمل شغل واعمل خنزيره كويسه تنزل بيها مكانك على عمق حوالى 13 متر لسه قدام شغل كتير وصعب بس توكل على الله واعتمد على الله وحده وربنا يرزق الجميع

تم نقل الموضوع لقسم

قسم استفسارات البحث والتنقيب

سبحان الله وبحمده
          سبحان الله العظيم

كام العمق لحد دلوقتي ..
            المياه برمل علي العمق المذكور هتلاقي تحتها درج السلام ماشي قبلي بحري واتجاه النزول ناحية قبلي
            هات صور للمكان وقياسات بالمتر للطبقات
            [CENTER][IMG]http://imageshack.us/a/img706/8661/mixolgynet57be380368.jpg[/IMG]
            [/CENTER]

يعمل...
            X