إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل التصوير بالاقمار الصناعيه نصب

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

وكلمتهم فى موضوع 15000 وللاسف رفضوا لانهم اتنصب عليهم قبل كده .. وقالوا ما احنا ممكن نصور بالجهاز وندفع الفلوس ويطلع جهاز فكسان وأى كلام ويدى أى تقرير والسلام .. هم للاسف فى موضوع دفع الفلوس صعب عليهم شويه .. هم هيدوا نسبه لصاحب الجهاز او اللى هيدفع الفلوس .. لانهم بالحرف الواحد قالوا احنا مش هنشترى سمك فى مياه تانى زى لواء الداخليه اللى نصب عليهم فى 100000 ومردش لحد دلوقتى عليهم رغم انه قالهم ان البيت تحت معبد كبير ووراهم فايل فيه الاحداثيات والصور بس محدش عارف يوصله من ساعتها

منتظر الاضافه على الفيس يا دكتور عشان اكلمك على حسابى الرسمى ..ومن ضمن الحاجات اللى فى البيت ان معظم البيت الارض بتاعته غير مستويه تحس انها مطبات على الرغم انهم بيساووها الا انها بتهبط بأستمرار .. ولم حد بيمشى ويدب على الارض تحس ان فيه صدى صوت والارض بتدب معاك .. وفيه مربع معين دايمما بيهبط وكل ما يبلطوا مكانه بيقع تانى وتحته حجر كبير .

بص يا باشا ... ممكن تجيبلي ... صور القمر الصناعي .... لو جبتها ... هشيل انا كل المصاريف ولا يهمك خالص ... وانا قولتلك كده من البدايه ... لاني عارف ان الناس مش هيامنوا لحد ابداا ... انا خسرت كتير جداا برضو .. بس الحمد لله بدات اعرف قواعد اللعبه ... ممكن تجيب صور القمر ... لو جبتها خلاص ... هتكفل انا بكل حاجه منتظر ردك

المشاركة الأصلية بواسطة صوت الحقيقه مشاهدة المشاركة
          بص يا باشا ... ممكن تجيبلي ... صور القمر الصناعي .... لو جبتها ... هشيل انا كل المصاريف ولا يهمك خالص ... وانا قولتلك كده من البدايه ... لاني عارف ان الناس مش هيامنوا لحد ابداا ... انا خسرت كتير جداا برضو .. بس الحمد لله بدات اعرف قواعد اللعبه ... ممكن تجيب صور القمر ... لو جبتها خلاص ... هتكفل انا بكل حاجه منتظر ردك
          يا دكتور .. لواء الداخليه وراهم صور للقمر الصناعى . لكن رفض انه يسلمهم الصور . وقالهم احنا لسه بنصور تانى وبنشتغل فى الموضوع .. ومن يومها ولا حس ولا خبر ومر حوالى سنه وأكتر .. لو معاهم الصور كان الموضوع شبه منتهى لان ببساطه كانوا هيدوها لأى خبير ويفسرها .. هو الحل سهل وبسيط من صاحب الجهاز انه يصور ويبقى ياخد نسبه لو الموضوع فيه خير ... وعلى العموم انا هتابع برضوا مع حضرتك .. ربما يجد فى الامر جديد .. أو احاول اشوف صرفه للفلوس .. وان شاء الله خير

المشاركة الأصلية بواسطة الفراعنه مشاهدة المشاركة
            يا دكتور .. لواء الداخليه وراهم صور للقمر الصناعى . لكن رفض انه يسلمهم الصور . وقالهم احنا لسه بنصور تانى وبنشتغل فى الموضوع .. ومن يومها ولا حس ولا خبر ومر حوالى سنه وأكتر .. لو معاهم الصور كان الموضوع شبه منتهى لان ببساطه كانوا هيدوها لأى خبير ويفسرها .. هو الحل سهل وبسيط من صاحب الجهاز انه يصور ويبقى ياخد نسبه لو الموضوع فيه خير ... وعلى العموم انا هتابع برضوا مع حضرتك .. ربما يجد فى الامر جديد .. أو احاول اشوف صرفه للفلوس .. وان شاء الله خير

تحياتي اخي الفاضل
            هذا واحد من الأمثلة التي تجعلني اضع الاحتمالات التالية حسب المعرفة التي وصلت إليها حاليا:

- اما انه مُنع من اكمال البحث لأسباب تتعلق بالدولة
            - او انه لم يبحث حفاظا على منصبه او بسبب اقالته من خدماته وحفاظا على سرية المعلومات وعدم نشرها ( ووزارة الداخلية من المعروف ان معامل السرية لديها عالي خصوصا في مسائل الآثار وهكذا )
            - ان ان الأقمار الصناعية لا تستطيع التصوير كما يزعمون

تحياتي لك
            [CENTER]هناك حقيقة واحدة دائــماً
            نستطيع ان نكون الخير و الشر اذا كنا نحاول ان نرفع الموت عكس مجرى الوقت
            أحيانا يتطلب منا ان نؤمن بتلك المقولة : Need Not To Know
            Fear Of Death Is Worse Than Death Itself - الخُوف من المُوت .. أسوأ مِن المُوت نفسه
            اذا كنا سنستمر برمي السنارة في بحر مظلم ، فلن نصطاد شيئاً
            مدارك Perceptions

المشاركة الأصلية بواسطة الفراعنه مشاهدة المشاركة
              منتظر الاضافه على الفيس يا دكتور عشان اكلمك على حسابى الرسمى ..ومن ضمن الحاجات اللى فى البيت ان معظم البيت الارض بتاعته غير مستويه تحس انها مطبات على الرغم انهم بيساووها الا انها بتهبط بأستمرار .. ولم حد بيمشى ويدب على الارض تحس ان فيه صدى صوت والارض بتدب معاك .. وفيه مربع معين دايمما بيهبط وكل ما يبلطوا مكانه بيقع تانى وتحته حجر كبير .
              ثاني تعليق لك يخص تجاوز الأنظمة

أخي الكريم

هذا تنبيه أول

وفقك الله

التصوير بالأقمار الصناعية صحيح وموثوق

التصوير ما يأخذ دقائق والفلترة تحتاج ساعة لساعتين إذا كان فيه شيء يحتاج فلترة

حكاية الموقع يحتاج لتصوير ثاني وثالث ومبالغ فلكية أو يطلب منك الصبر لفترة طويلة
                هذا نصب في نصب

أرجو منكم الابتعاد عن وهم النصابين لأن التصوير مخصص للدول وكل شركات العالم ما تقدر تتجاوز أنظمة أي دولة
                لأن كل شيء مكشوف لهم والشركات تخاف تجاوز الأنظمة لأنها ستحاسب قانونياً

ممكن تجد واحد يستطيع التصوير إذا كان يعمل في واحد من الأجهزة الحكومية لكن من يضمن؟

وفقكم الله

المشاركة الأصلية بواسطة باحث متعلم مشاهدة المشاركة
                  التصوير بالأقمار الصناعية صحيح وموثوق

التصوير ما يأخذ دقائق والفلترة تحتاج ساعة لساعتين إذا كان فيه شيء يحتاج فلترة

حكاية الموقع يحتاج لتصوير ثاني وثالث ومبالغ فلكية أو يطلب منك الصبر لفترة طويلة
                  هذا نصب في نصب

أرجو منكم الابتعاد عن وهم النصابين لأن التصوير مخصص للدول وكل شركات العالم ما تقدر تتجاوز أنظمة أي دولة
                  لأن كل شيء مكشوف لهم والشركات تخاف تجاوز الأنظمة لأنها ستحاسب قانونياً

ممكن تجد واحد يستطيع التصوير إذا كان يعمل في واحد من الأجهزة الحكومية لكن من يضمن؟

وفقكم الله
                  جزاك الله خيرا

المشاركة الأصلية بواسطة ساحرة الكتاب المجهول مشاهدة المشاركة

تحياتي اخي الفاضل
                    هذا واحد من الأمثلة التي تجعلني اضع الاحتمالات التالية حسب المعرفة التي وصلت إليها حاليا:

- اما انه مُنع من اكمال البحث لأسباب تتعلق بالدولة
                    - او انه لم يبحث حفاظا على منصبه او بسبب اقالته من خدماته وحفاظا على سرية المعلومات وعدم نشرها ( ووزارة الداخلية من المعروف ان معامل السرية لديها عالي خصوصا في مسائل الآثار وهكذا )
                    - ان ان الأقمار الصناعية لا تستطيع التصوير كما يزعمون

تحياتي لك
                    استنتاجات صحيحه وفى محلها .. شكرا على مرورك الكريم وربنا يقدم اللى فيه الخير

السلام عليكم
                      اخى الفراعنه انا تحت امرك فى اى استفسار حول هذا الموضوع ومنتظر وجودك فى الموقع لنتناقش
                      واى معلومات عن التصوير بالقمر الصناعى هادلك عليه رغم ان السعر ال انت كاتبه غالى جد ومنتظر دخولك الموقع

المشاركة الأصلية بواسطة هادى المصرى مشاهدة المشاركة
                        السلام عليكم
                        اخى الفراعنه انا تحت امرك فى اى استفسار حول هذا الموضوع ومنتظر وجودك فى الموقع لنتناقش
                        واى معلومات عن التصوير بالقمر الصناعى هادلك عليه رغم ان السعر ال انت كاتبه غالى جد ومنتظر دخولك الموقع
                        جزاك الله خيرا .. ارسلت اليك رساله وانتظر الرد والمتابعه مع حضرتك

اخي بارك الله بكم
                          سمعنا من البعض أنه في المانيا اشتراك شهري لقمر صناعي ربما ٥ آلاف دولار المهم يتم الفحص عن طريقه لأماكن تهمهم
                          هل التقنية تكشف الذهب والفراغ حقا
                          ام انه كما قلت حصرا لدى الجهات الحكومية ولا نصدق
                          رايك يهمنا

اخي الشيشاني ان أحدهم قال انه مشترك بقمر صناعي وهو بالمانيا
                            وأشار لنا لموقع فراغ مع دفين وموقع آخر صناديق عثمانية
                            ما رايك هل هذا صحيح ام انه علينا النسيان
                            وما رايك بالاقمارالصناعية رايك يهمنا
                            جزاك الله خيرا

قمر صناعي يصور الاثار ؟
                              المفروض حنا يالعرب نبلغ بيه الاروبيين في بولندا والمانيا . عشان يكتشوف القطار النازي اللي طولة 120 متر … المساكين صار لهم سنين مع يهود اوروبا بيدورون عليه .
                              لاإله إلا الله محمد رسول الله

السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته...
                                نسمع كثيرا عن التصوير بــ(الأقمار الصناعية) بواسطة ما يسمونه بالمانتومتر الكوني باستعمال ميكروأوند، وأنه أكتشفت بواسطته أثار كبيرة وحطام سفن كسفينة الحرب البريطانية HMS Victory في فبراير 2009، بعدما غرقت في سنة 1744 والتي كانت تحمل 4 أطنان من الذهب، وتفيد أياض تقارير أخرى عن سفينة أخرى (La Nuestra Señora de Mercedes et Animas) التي غرقت بالقرب من الساحل البرتغالي في عام 1804، كان على متنها ما يقارب 17 طنا من الفضة،
                                الاكتشاف الأخير للجالون الإسباني ، الذي تبلغ قيمته 500 مليون يورو هل يمكن ربطهما بتقنية جديدة تتسم بالسرية التامة؟ هل تم العثور على جميع الكنوز الأخرى المفقودة في العالم بواسطة قمر صناعي في مدار؟
                                أنا شخصيا لا أصدق هذا الكلام ولا أصدق أن هناك تقنية سرية يستطيع من خلاها شخص أو منظمة أكتشاف كنز مدفون تحت الأرض، ونصيحة في سبيل الله لمن يرون أن هذه التقنية موجودة أن لا يدفعوا مليما واحدا مقابل كشف مكان ما...
                                هذا الكلام موجود فقد في رواية كتبها توم ويليامز (Lost and Found) يتحدث فيها عما سبق ذكره...
                                وإليكم هذا الفيديو يبين ماذكرته سابقا...
                                Author Tom Williams talks to FOX NEWS about his book Lost and Found - YouTube
                                شكرا...

يعمل...
                                X