إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الي الاخ / عماد ياريت تشوف وتكتب تعليق على الفيديو وشكرا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الي الاخ / عماد ياريت تشوف وتكتب تعليق على الفيديو وشكرا

[CENTER]السلام عليكم
    عندي التمثال ده ياريت من الاخ عماد يكتب تعليق عليه وزنه تقريبا كيلو او كيلو وشوي برونز

اخي الفقيه نرحب بك كل ترحيب

بالنسبه لأخينا الدكتور عماد فهو غير متواجد من فتره بسبب حالته الصحيه ادعوا له بالشفاء و ان شاء الله سيعود قريبآ

تيجي بالسلامه يا دكتور ان شاء الله

شكرا للاداره على الرد
        وبالنسبه لاخوي عماد
        أسل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفيه ويشفي كل مريض
        اللهم امين يارب

ارجوا من الله العزيز القدير ان يعيد الينا الدكتور عماد قريبا وان يمن عليه بالشفاء والصحه والعافيه آمين*

السلام عليكم
            الله يشفي عماد ويرجعه سالم اللهم امين ويرجع للمنتدي
            بس سؤال مافي احد يفهم في الفرعونيات يكتب لي توضيح وشكرا للجميع

السلام عليكم
              اخى العزيز الدكتور عماد هو رجل ذو علم ونشهد له جميعا فى مجال المصريات حيث انه خبير بها وكل من فى المنتدى يسترشد به ويستنير بعلمه ام عن القطعه الخاصه بك فقد قلت لك ظنى بها وشىء اخر اى اثار فرعونيه كانت ليس للفن ولكن كانت تجسد حدث او تتكلم عن شىء معين فلا توجد قطعه فرعونيه بدون مسطره تحكى قصة هذا التمثال وهذا ايضا غير موجود فى قطعتك حيث انها مجرد تمثال

أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يشفي الأخ عماد
                اللهم آمين

شكرا اخوي هادي بس القصه مو تشكيك والله كل مااكلم واحد يقولي عليك بالدكتور عماد يعني جاي مخصوص وربي يشفيه ويرجعه سالم غانم ان شاءالله
                  بس والله مش فاهم اي كلمه من اللي قلتها يش يعني مسطره ؟

السلام عليكم
                    اشرح لك اخى العزيز اى قطعه فرعونيه بيبقى مسجل عليها باللغه الفرعونيه الهيروغليفيه سبب نحت هذه القطعه او سبب تنفيذها وفى خلف التمثال بيبقى فيه لوحه طوليه بيبقى مكتوب عليها ايضا اشياء عن صاحب هذا التمثال والعصر ال عاش فيه باللغه الهيرغليفيه وده الف باء الحضاره الفرعونيه وده مفيش فى التمثال بتاعك واذا اردت ان ترى قطعه فيها مسطره وهى اقرب شىء الى الاصلى فتوجه الى هذا الرابطhttp://www.4shared.com/video/c7foXFS2/_online.html

بارك الله فيك اخوي هادي وجزاك الله خير بس يمكن التمثال اللي حملته انا مش من الفراعنه من القبائل الليبيه وعلى حد علمي انهم كانو نفس شكل الفراعنه بس قصه المسطره يحطوها او لا الله اعلم لان التمثال من ليبيا اخوي
                      وبارك الله فيك على تعبك
                      انا تعبتك معايا ياريت تشوف دي طيب عليها مسطره
                      http://www.4shared.com/video/WYZ698Ij/__1_.html

يعمل...
                      X