إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيف استخرج مقبره فرعونيه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيف استخرج مقبره فرعونيه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اخوا كي عندي مقبره في مصر في الصعيد..تعاملت مع روحانيين كثيرين بس ما حد عرف يوصل للمدخل او للسقف ..
    وجبت جهاز كاشف للفراغات وطلع نصب..اخدو مني الفلوس وقال بنشتري على المقفول وبنتكفل بكل شئ بس نتاكد..
    وطبعا ماسالو بعدها..
    كنت حابب اسال الشباب هنا لو حد يعرف طريق للعثات الاجنبيه اللي بتنقب في مصر..وايه طريقة شغلهم والمده اللي بيستغرقوها في العمل..
    واتمنى الافاده من اهل الخبره حيث اني تعب من البحث بلا جدوى وشكرا للجميع وتقبلو اجترامي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته,
    اهلا بك اخ احمد , على اى اساس انت واثق من وجود مقبره فى هذه المكان؟ وما طبيعة المكان ؟
    اما بالنسبه لما تسال عنه من التعامل مع جهات سواء محلية او اجنبيه يتوفر لديها الامكانيات الماديه والعلميه والدعم الامنى والقانونى , فلا انصحك بالتفكير فى مثل ذلك لان ذلك وان كان موجود فليس للاشخاص البسطاء مثلى ومثلك ! وانت لم توفق فى امور ابسط من ذلك من تعامل مع الوسطاء والدجالين فكيف تبغى ان يتيسر الموضوع فى التعامل مع جهات اكبر !
    عليك بالمتابعه مع الخبراء هنا والاخ الغالى عبده النحال ما بيقصر وان كان هناك فعلا مكان اثرى فلا سبيل الى الوصول الى مبتغاك الا بالشغل (اى الحفر والتنقيب ) ولن يقصر احد معك فى نصح او توجيه.
    دمت بحفظ الله وللحديث بقية
    اخوك مجدى

الروحانين والسحرة والمشعوذين كاذبين ولن يفيدوك في شيء
      ماهي الاشارات والعلامات التي استندت اليها في وجود مقبرة ؟
      بسم الله الرحمن الرحيم
      وللآخرة خير لك من الأولى ولسوف يعطيك ربك فترضى

السلام عليكم
        كلام اخي مجدي هو الصحيح.... انتظر ولا تتسرع وربنا يرزقك ويرزقنا

المشاركة الأصلية بواسطة المسـتكشف مشاهدة المشاركة
          الروحانين والسحرة والمشعوذين كاذبين ولن يفيدوك في شيء
          ماهي الاشارات والعلامات التي استندت اليها في وجود مقبرة ؟
          والله اخي الكريم عندك حق..فعلا معظمهم نصابين..بس في روحانيين يعملون بكتاب الله..بس للاسف ماصادفتهمش..
          العلامات اللي وجدناها بالمكان..زي ماقلت لحضرتكم زلعه فخار بس فاضيه..وضخره صغيره سوداء عليها زهرة اللوتس الفرعونيه..
          بس طبعا ولاد عمي ماهتموش بالكلام ده..مع اني عارف اهمية الزهره دي..وانها علامه ..بس الحمد لله..

الله يخليك اخي مجدي..وبارك الله فيك..
            يمكن اللي خلانا متاكيدن من الارض موضوع الشيوخ..بس احنا بعدها جبنا جهاز وكشف على المكان وقال ان المكان مقبره وكبيره..وقالو حايدو علينا بالشرا..بس طبعا طلعوو نصابين والحمد لله..
            يعني مافيش اي امل من موضوع البعثه دا خالص...مع اني سمعت ان فيه ناس في اسوان توافقو معاهم وربنا كرمهم..
            الله كريم...وان شاء الله استفيد من خبرة حضراتك..
            واشكركم على تعاونكم معي بارك الله فيكم

المشاركة الأصلية بواسطة خازندار مشاهدة المشاركة
              السلام عليكم
              كلام اخي مجدي هو الصحيح.... انتظر ولا تتسرع وربنا يرزقك ويرزقنا
              على الله اشكرك اخي الكريم..وربنا يرزقك ويرزقنا والمسلمين ان شاء الله

اخي الكريم انصحك أن تستعمل اسياخ النحاس لتحديد الفراغات

المشاركة الأصلية بواسطة الكهرمان مشاهدة المشاركة
                  اخي الكريم انصحك أن تستعمل اسياخ النحاس لتحديد الفراغات
                  اخي كهرمان اشكرك على المرور...
                  المشكله ان التربه عندنا صلبه..قريبه للصخريه..ودا اللي تعبنا المره الاولى في الحفر..لان الحفر في التربه الصخريه جدا مكلف..محتاج هلتي او حفار..
                  عشان كده انا حابب اعرف لو فيه جهه اجنبيه هيا اللي تصرف على المكان وتكتشفه وياخدو اللي عايزينه..
                  وحابب اني اشكركم بشده على تعاونكم بارك الله فيكم

بهذه الطريقة سوف تفقد كل شيئ الارض وكل شيئ لا تفكر بهذه الطريقة أبدا حتى لو بقي المكان كما هو .

المشاركة الأصلية بواسطة الكهرمان مشاهدة المشاركة
                      بهذه الطريقة سوف تفقد كل شيئ الارض وكل شيئ لا تفكر بهذه الطريقة أبدا حتى لو بقي المكان كما هو .
                      انا بشكرك على اخلاقك وضميرك اخي كهرمان..لان برضه ناس كتير حذروني من موضوع البعثات...ولسه واحد من اشباب في منتدى اخر قالي انهم اخدو المكان منه بامر من الحكومه المصريه للتنقيب فيها..وبعد كده ولا ادوله جنيه واحد...
                      بشكركم على المرور...
                      طيب اخوي شايف ايه الحل..اعذرني لاسالتي الكثيره ولكنكم اهل الخبره..ومحتاج مساعدتكم..وربنا الرزاق

اخى صاحب الموضوع زهره اللوتس تدل على مقبرة انثى

ينقل للقسم الفرعوني
                          ستصلك رسالة بهذا الاجراء
                          ان الله علم ما كان ومايكون وما سيكون وما لم يكن لو كان كيف كان سيكون

مفيش مشكله بالنقل عادي كلها فرعونيه

اهلا اخى احمد سالم بين اخوانك

اشرح ما حدث معك بالتفصيل وعلى عمق كام وجدتم هذا الحجر الذى عليه زهرة اللوتس وكم حجمة

ولا تنسا رفع صورة الحجر .......ايضا هل انت شرق النيل ام غرب.

بالتوفيق اخى.

يعمل...
                              X